Nyheder arkiv 2022

14. oktober 2022

Vi har i dag løbet Søllested Marathon for både dagpleje, børnehave og skole/SFO.

En rigtig dejlig dag med masser af km i benene.

I skoledelen kåres en vinder i indskolingen og på mellemtrinnet. Vinderen er den, som har løbet længst på halvanden time.

I indskoling havde både Gabriel fra 0A samt Sara og William fra 3A løbet 10 km. Vinderen får et gavekort på 100 kr. til Sportsmaster, og det blev Gabriel der vandt det, da han er yngst.

På mellemtrinnet var det Jeppe og Villum fra 6A der vandt. De havde begge løbet 15 km. De deler gavekortet.

Tusind tak til de forældre, der kom og stod post og tak til planlægningsgruppen for et godt arrangement.

Rigtig god efterårsferie til alle.

3 børn vinder

2 drenge vinder

8. september 2022

Kom til Åbent Hus og Skoleindskrivning mandag d. 12. september kl. 16 - 18.

Plakat med Åbent Hus

6. september 2022

Lige inden sommerferien havde vi besøg af Dansk Skoleidræt, som er ved at lave en artikelserie og Landsbyskoler i bevægelse. Det blev til både en flot artikel i "Idræt i skolen" og en lille film. Godt gået til eleverne i nuværende 2A og deres matematiklærer HØ.

Klik her for at komme til artiklen i "Idræt i skolen"

Artiklen om Søllested Landsbyordning er på s. 24-25.

Klik her og kom til det lille filmklip

Udklip artikel

8. august 2022

Første skoledag i 22/23 blev traditionen tro afsluttet med samling for hele skolen og børnehaven i skolegården, hvor vi bød de nye elever i 0. kl. velkommen ved at de sender heliumballoner til vejrs.

I de biologisk nedbrydelige balloner har hver elev en seddel med navn og en mailadresse. Hvis du finder en af ballonerne, vil børnene elske at få en mail med en hilsen.

Børn med balloner

16. juni 2022

Landsbyordningsfest - Ny tradition er skabt

Endelig lykkedes det at gennemføre vores første Landsbyordningsfest, hvor hele Søllested Landsbyordning inviterede forældre, søskende, bedsteforældre, byens borgere m.fl. til kæmpe fest. Der var aktiviteter og boder i hele landsbyordningen, 5. kl. havde lavet mad og der var samling for alle.

På samlingen underholdt alle skolens elever med en kanon, Lee fra 4A sang sin egen rap-sang og vi fik lavet officiel indvielse af vores nye Makerspace.

Alle elever synger en kanon

Alle skolens elever synger "Jeg har fanget mig en myg" som kanon.
Lee synger sin egen rap

Lee fra 4A synger sin egen rap
Indvielse af Makerspace

Emil og Liva fra 4A klipper snoren til det nye Makerspace sammen med lærer Michael

8. april 2022

I går holdt skolen i Søllested Landsbyordning Entreprenørskabsfestival med åbent hus for forældre, bedsteforældre og søskende.

Alle elever har i denne uge arbejdet med forskellige projekter og i går udstillede de deres produkter og fortalte om forløbet. Desuden fremlagde eleverne på mellemtrinnet for et par dommerhold.

Stor ros til elever og medarbejdere for en rigtig spændende uge og en super flot festival. Og tak til forældre mm. for den meget flotte opbakning.

FremlæggelseElever viser deres projektProjekt fra 3A

1. april 2022

Hold da op, der blev gået til den i dag. Godt gået til alle børn og voksne :-)

Eleverne i 0. - 6. kl. har i dag løbet Rynkebyløb. Vi havde besøg af Rynke og hans venner fra Team Rynkeby Storstrøm.

Eleverne var mega seje og løb rigtig mange km. De indsamlede beløb går til Børnelungefonden.

Du kan stadig nå at støtte Søllested Landsbyordnings indsamling ved at overføre et valgfrit beløb på mobilepay til 744030.

GruppekramBamsen Rynke giver highfive

Opvarmning inden løb