Logo Søllested Landsbyordning

Fokusområder og indsatser

I Søllested Landsbyordning har vi følgende indsatser:

Gode overgange:

Støttet af Egmont Fonden har vi iværksat en stor indsats i april 2020 omkring den gode skolestart. Vi ønsker en rigtig god overgang fra børnehave til skole, så alle børn trives og udvikles bedst muligt. Til det har vi fået en bevilling på 490.000 kr. af Egmont Fonden. Læs pressemeddelelsen her

Fri for Mobberi:

I børnehaveklasse og 1. kl. arbejdes intensivt med Fri for Mobberi.

I 2020/2021 uddannes alle medarbejdere i børnehaven og flere medarbejdere i skole/SFO, så Fri for Mobberi bliver en naturlig del fra barnet er 3 år og op igennem hele indskolingen.

Entreprenørskab:

I skolen har vi fra skoleåret 2020/2021 en indsats omkring entreprenørskab for alle elever.

"Entreprenørskab er, når der bliver handlet på muligheder og gode idéer, og disse bliver omsat til værdi for andre. Den værdi, der skabes, kan være af økonomisk, kulturel eller social art."

Elever sidder ved bord