Nyheder arkiv 2023

11. april 2023

Velkommen til alle Spirerne, vores førskole-gruppe.

Der er startet 29 Spirer, og det betyder at vi skal have 2 børnehaveklasser. Det glæder vi os meget til.

31. marts 2023

Vi har i dag afholdt det årlige Rynkebyløb.

I 2022 samlede vi over 7.000 kr. ind. Frem til søndag d. 21 maj, kan du støtte Søllested Landsbyordnings indsamling på Team Rynkebys mobilepay 744030 støtte med valgfrit beløb.
Spred budskabet så vi kan støtte Børnelungefonden.
Tak til Coop 365 discount i Søllested for påskeæg til den klasse som udviste godt kammeratskab og var hjælpsom under løbet. Det blev 6. klasse der løb med den ære. Og tak for besøget til Team Rynkeby.

23. marts 2023

I dag var henholdsvis indskolingen og mellemtrinnet i Søllested Kirke til påskegudstjeneste. Præsten snakkede om fællesskab, og alle elever på mellemtrinnet tegnede et blad med sit navn på et lærred med et træ. Det hænger nu på skolen og symboliserer fællesskabet.

23. februar 2023

5. og 6. kl. har i dag været i Maribo, hvor de har deltaget i Naturfagsmarathon. Det er første gang at Søllested Landsbyordning deltager, og det var en rigtig spændende dag.

En gruppe fra 6. kl. vandt delopgaven omkring Voldsomt vejr. Stort tillykke med det.

Billede fjernet.Billede fjernet.

22. februar 2023

I dag har vi holdt fastelavn på skolen

Børn udklædt

8. februar 2023

Som afslutning på vores trivselsuge har alle elever arbejdet med taknemlighed. Det blev der dette smukke kunstværk ud af, hvor alle elever har udfyldt et blad med det de er taknemlige overfor. Taknemlighedsvæggen kan ses i vores Multirum.

Kunst på væggen

7. februar

I dag til fællessamlingen viste 5. kl. at de har arbejdet med Lego Spike.

23. januar 2023

I dag til fællessamlingen blev der danset Just Dance. Det var rigtig hyggeligt og eleverne gav den gas.