Logo Søllested Landsbyordning

Nyheder arkiv 2020

18. december 2020:

Juleafslutningen fik i år en anden form.

Julegudstjenesten blev til en julefortælling og foregik over Teams, hvor præsten var hjemme i præstegården. Og fællessamling for hele skolen blev livestreamet til klasserne på skolen og eleverne hjemme.

En ny tradition blev desuden skabt med julebanko for hele skolen via Teams. Hovedpræmierne var gavekort på 400 kr. til klassen, hvor klassen selv bestemmer hvad beløbet skal bruges til.

Stort tillykke til 0A, 3A og 6A som løb med hovedpræmien. Og 0A fik endda dobbelt op.

Glædelig jul til alle

Julebanko online

Præsten laver julehistorie online

14. december 2020: Lucia

Traditionen tro gik 4. klasse lucia. I år foregik det uden tilskuere, men luciaoptog og efterfølgende sang blev i stedet livestreamet til de øvrige klasser og til 5. og 6. klasse som fjernundervises hjemme.

Tusind tak til 4. klasse for et rigtig flot optog med lys og sang.

LuciaoptogLuciaoptog synger med god afstand

17. november 2020: Video om de nye læringsmiljøer

Der er lavet en video om de nye læringsmiljøer på skolen i Søllested Landsbyordning.

Klik her for at se videoen på YouTube

29. oktober 2020: Halloween i 1A

1A har arbejdet med Halloween på deres fordybelsesdag. De mødte udklædte, og de har arbejdet med halloween og pyntet hele klassen. Til frokost stod den på edderkopper, heksefingre, djævleblod mm. En spændende og (u)hyggelig temadag.

Elever stiller op til billede udklædt til halloween

23. oktober 2020: Skoleindskrivning til 2021

Du kan stadig nå at skrive dit barn op til skolen i Søllested Landsbyordning.

Har du spørgsmål til skolen, så ring endelig til os.

Mere info om skoleindskrivningen kan du finde her

Børn klipper og er kreative

7. september 2020: Emneuge

I uge 41 er der emneuge, hvor temaet er Kost og Motion. I et tæt samarbejde med lokale foreninger har eleverne afprøvet forskellige idrætsaktiviteter.

3 piger spiller kongespil

21. september 2020: Nye klasselokaler

Elever og medarbejdere har sammen med pædagogstuderende skabt nye klasselokaler i skolen. De nye lokaler er nytænkende og innovative læringsmiljøer, der understøtter elevernes læring og trivsel.
Der har været en høj grad af elevinddragelse, som afspejler sig i 7 meget forskellige og unikke klasselokaler, hvor de klassiske borde og stole er skiftet ud med læringstrapper, gruppeborde, huler, natur og farver.

Klik her og se video og læs artikel fra TV2Øst

Nyt klasselokale